În 2025, recrutările în funcții publice vor continua să fie realizate printr-o metodă modernă, inspirată din abordarea europeană de recrutare. Află aici despre ce este vorba!
Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) recrutează folosind o platformă special dedicată
Această abordare de recrutare a fost implementată în 2023. După ce proiectul pilot a demonstrat cât este de practic și eficient, ANFP a extins programul. Concursul Național are în vedere o metodă modernă, actuală și aliniată cu abordările din instituțiile europene, de recrutare a personalului necesar în funcțiile din administrația publică. Detalii sunt și pe pagina www anfp gov ro concursuri.
Concret, a fost creată o platformă specială pentru acest tip de concurs. Înregistrarea candidaților poate fi realizată astfel facil, iar prin intermediul acestei platforme, pot fi urmați toți pașii până la validarea unui candidat ca fiind admis pentru a participa la un concurs pe post în administrația centrală.
Candidații se pot înscrie oricând, gratuit, în această platformă. Este bine de știut că un cont creat nu echivalează cu înscrierea propriu-zisă la concurs. Tot aici, se vor depune toate actele necesare, se va crea dosarul complet de documente și se vor face înscrierile la concursul aferent – conform calendarului de desfășurare. Pe urmă, se vor putea susține probele. Candidații sunt ulterior informați despre rezultate și pot depune contestații, dacă este cazul.
Sunt două probe pe care candidații le vor parcurge, prima fiind cea de testare preliminară, a cunoștințelor generale, după ce candidații au fost verificați în prealabil și considerați eligibili. A doua testare este cea avansată, a competențelor. Este necesar un punctaj minim pentru a fi admiși la fiecare probă.
Legat de validare, cum să fie contul creat, precum și alte informații, cei interesați pot afla din pagina concurs-national.anfp.gov.ro. Tot aici, vor fi publicate și informații despre calendarele de desfășurare a recrutărilor, posturile vacante cuprinse în planurile de recrutare etc.
Cu ce schimbări vine această metodă de recrutare?
Digitalizarea este un avantaj în toate domeniile de activitate și implicit în ceea ce privește maniera de recrutare a candidaților. Procesul este transparent, modern și asigură șanse egale pentru toți candidații. Accentul se pune pe competențele și aptitudinile acestora.
Platforma informatică respectă toate standardele actuale, protecția datelor cu caracter personal și permite notificări diverse, pentru ca oricine are cont creat să fie înștiințat despre informațiile actualizate.
Mai mult decât atât, acest mod de recrutare presupune mai multă încredere că cei care ajung să ocupe un post în administrația publică sunt oameni competenți și aleși pe drept.
Alte runde de concurs sunt de așteptat să aibă loc în acest an, după aprobarea planului de recrutare. Cei interesați pot accesa paginile oficiale, pentru a urmări noutățile din domeniu.
Un pas înainte, spre modernizare
În 2025, mai mult ca oricând, se pune accent pe modernizare și digitalizare. Timpul este prețios pentru toată lumea, fiind o resursă pe care o putem folosi mai bine când avem la îndemână uneltele necesare pentru optimizarea unor acțiuni.
Așadar, cu multă încredere și entuziasm, cei care și-ar dori să facă parte din noua generație de funcționari publici, vor accepta provocarea de a se înscrie la concurs!
Sursa foto: Toate imaginile sunt sub licență Canva.