Diametru mai mic – scade centrul de greutate și garda la sol. Efectul similar cu transmisia inferioară (motorul rotește mai multe rpm).
Reduce vârfurile de prindere, dar este mai probabil să se centreze pe teren accidentat. Accelerează mai repede, dar are o viteză mai redusă.
Diametru mai mare – Creste CG si aderenta la sol. Este mai probabil să se răstoarne. O accelerație mai mica, dar viteză maximă superioară. Creșterea stresului asupra sistemului de transmisie și a frânelor.
Aspect Ratio (Înălțimea peretelui lateral)
Partea laterală mai scurtă – necesită o roată mai înaltă pentru a menține spațiul de depozitare la sol.
Partea laterală mai rigidă este mai puțin conformă cu duritatea, dar mai stabilă la viteză mare.
Talon lateral inalt- Mai bună deplasare pe teren accidentat. Mai instabilă la viteze mai mari. Suprafața zonei laterale este mai predispusă la perforări.
Construcția anvelopei – Bias sau Radial și Ply.
Bias – Construcție de tip old school. Pereții laterali mai puțin flexibili, cu o călătorie mai dificilă și o tendință de a „patina” în timp ce se află în viraje.
Poate fi construit cu mai multe straturi pentru o rezistență mai bună la puncție și duritate.
Radial – Tehnologie curentă pentru o anvelopă ATV. Are un perete lateral flexibil pentru o stabilitate mai bună a cursei și a virajului.
Rezistență redusă la rulare și uzură mai mare.
Evaluarea Ply – ratingul de strat a însemnat numărul efectiv de straturi folosite pentru a face anvelopa.
Cu cât este mai mare clasa de strat, cu atât este mai rezistentă la perforări.
Preț – Două moduri de a alege
Stabiliți un buget – dacă nu ați știut deja, prețul unei anvelope agricole puteti fi uimiti . Cu atât de multe mărci și tipuri de anvelope pentru a alege, poate doriți să alegeți o gamă de prețuri înainte de a începe să cumpărați aceste anvelope.