Sistemele POS (Point of Sale) sunt reprezentate de aparaturi si tehnologii care sustin efectuarea unei tranzactii. Desi cel mai des sunt intalnite sub denumirea POS, aceste sisteme se mai numesc si POP (Point of Purchase) sau EPOS (Electronic Point of Sale).
Practic, cu ajutorul acestor echipamente POS are loc procesul de vanzare-cumparare: vanzatorul ii indica clientului suma pe care trebuie sa o achite, precum si posibilitatile de plata, inmanandu-i la final bonul fiscal. Exista numeroase tipuri de echipamente POS, acestea fiind alese in functie de specificul afacerii.
Beneficiile aduse de echipamente POS de calitate
In retail este obligatorie achizitionarea componentelor fiscale pentru desfasurarea activitatii, insa cu cat acestea sunt mai performante, cu atat procesul de vanzare-cumparare se va desfasura intr-un mod mai eficient. Folosirea unui sistem inteligent este insotita de numeroase beneficii, detaliate in randurile urmatoare.
Rapiditatea atrage clientii
In ziua de astazi, nimeni nu mai are timp de pierdut la cozi interminabile pentru a face o plata. Fara doar si poate clientii se vor intoarce intotdeauna acolo unde procesul de vanzare-cumparare s-a desfasurat rapid. In plus, dincolo de servirea rapida a clientilor si scurtarea timpului de asteptare, un echipament POS bun va salva si timpul angajatilor, oferindu-le posibilitatea de a se ocupa si de alte lucruri importante.
Ajuta eficientizarea stocurilor
Sistemele POS de ultima generatie ofera informatii pretioase cu privire la obiceiurile de cumparare ale clientilor magazinului. Astfel, urmarind datele, stocul poate fi in permanenta reglat in functie de preferintele clientilor, asigurand o disponibilitate continua. De asemenea, datele vor evidentia care sunt produsele ce se vad mai dificil.
Evalueaza performantele angajatilor
In magazinele mai mari, sistemul POS poate ajuta si la evaluarea angajatilor, din datele stocate reiesind situatia vanzarilor, astfel ca pot fi rasplatiti angajatii cu performante foarte bune sau, din contra, pot fi urmariti cei care nu dau randament.
Demararea unor campanii de marketing
Informatiile stocate de echipamentele POS pot fi utilizate, de asemenea, de cei care se ocupa de partea de marketing a firmei. Prin urmare, clientii fideli pot fi rasplatiti prin carduri de fidelitate, reduceri si promotii. De asemeneaa, exista posibilitatea demararii unor campanii de marketing adresate doar clientilor interesati de o anumita sfera de produse.
Prin utilizarea unui sistem POS de calitate, clientii sunt incredintati ca vor face cumparaturi la costuri transparente, intr-un mod rapid, astfel productivitatea si vanzarile vor creste odata cu gradul de multumire al consumatorilor.