Jul 23

La scoala particulara sector I se practica invatamantul prietenos, noninvaziv

Am mari emotii legate de inceperea scolii baietelului nostru, findca trebuie sa va spun ca ma tem de invatamantul invaziv, care uniformizeaza personalitati si sterge valorile cu care elevul pleaca de acasa. Pentru el caut acum institutia care sa il conduca sa ii fie drag sa invete toata viata, sa-i cultive dragostea pentru lectura si cercetare, in concluzie sa il pregateasca pentru o relatie serioasa, dar placuta cu scoala, pe termen lung. M-ar deranja sa dea peste o scoala care sa il determine sa isi doresca sa cresca si sa scape de ea cat mai repede!

Nu-mi plac scolile cu reguli absurd si interdictii la tot pasul si doresc personal care sa il respecte pe fiul nostru, asa cum il respectam si noi.

Desi am terminat scoala cu mult timp in urma, inca imi rasuna strident in minte acel:

-Fetito, asa te-au invatat acasa?

Inca ma doare acel lipsit de ratiune:

-Aici eu comanda si faci asa cum iti spun eu! Eu nu te-am invatat sa rezolvi asa! Eu nu ti-am dat comentariul acesta la poezie! Cum iti permiti sa schimbi?

Imi placea sa schimb creativ totul, sa nu raman numai la ceea ce zice profesorul si au fost si oameni care m-au apreciat pentru asta.

Dupa indelungate cautari si deliberari in familie, am ajuns la concluzia ca scoala particulara Sector 1 corespunde 100% asteptarilor noastre legate de educatia viitorului familiei.
Noi am inceput studiul limbilor straine tarziu, ei stiu cuvinte in engleza simultan cu rostirea lor in romana. La scoala la care fiul nostru va merge din septembrie, limbile straine se studiaza intensiv si in plus, el poate sa mearga la ce activitati extrascolare doreste, in functie de abilitati.
Personalul se ocupa de fiecare copil in parte cu aceeasi daruire cu care ne ocupam noi acasa. Dupa ore, micutul meu se va juca si isi va face prieteni verificati, de varsta lui, fiind astfel ferit de orice pericole.

Am studiat cu atentie atat viziunea lor, cat si evaluarile beneficiarilor si am fost atrasa de urmatoarele aspecte caracteristice serviciilor de educatie oferite copiilor, parintilor si societatii (educatia primita va avea impact social direct acum si mai tarziu):

-valorificarea teoriei inteligentelor multiple la clasa. Oferirea posibilitatii de afirmare a fiecarui elev in domeniul in care exceleaza atrage dupa sine performanta. Sunt sigura de acest lucru, cu toate ca in tara noastra, invatamantul aplica inca principiul depasit “elevul trebuie sa stie de toate”. Nici elevul, nici maturul nu poate stii totul, fiindca domeniile cunoasterii sunt multe si variate, iar cunostintele aproape infinite. Tocmai de aceea multe informatii pot fi cautate pe internet ca mintea omului sa nu fie umpluta pana la refuz cu informatii inutile.

-cultiva dragostea de invatatura, curiozitatea care indemana la cercetare si fixeaza obiective smart pentru copiii nostri: invatamant academic, scoala doctorala. Imi place cand intalnesc elevi in clase foarte mici, care imi spun cu hotarare: “Eu ma fac medic, fiindca este un domeniu util si interesant de activitate. Vreau sa salvezi oamenii.”, “Voi aprofunda studiul biologiei”, “Ma fac pilot”, “Voi deveni violinist.”